Posts

Showing posts from January, 2015

Jom Detox!!!

Image
Salam

hari ni tergerak nak kongsi tips buat detoks yg sangat2 mudah. memandangkan ramai lak tu nak try, so aku nak cerita sikitla pengalaman aku berdetox nih.

dulu penahla aku try minum teh detox. hasilnya takdela memuaskan sangat. setiap hari tpaksa ulang alik ke toilet. kalau dok umah je takpe. ni kat tempat keje, takkan nak ulang alik gi toilet lak kan. nanti ape lak bos cakap..heheh. tak lame pun minum teh detox tu, lebih kurang 2 bulan camtu je. harga dia leh tahan la.. so so

ingat tak entri pasal kisah jerawat aku yg kronik tuh??? hahaha memalukan.
haa, Dr yg sama sarankan aku wat detox ni. katanya tak susah pun, antara nak ke taknak, tu je.
caranya dia suh perah lemon/limau ke dalam air masak yg kite nak minum. xyah banyak, sikit pun cukup. haa tapi ingat, avoid gula yer...bukannya apa, penat2 je wt detox tapi taruk gula pulak.


Cara-cara buat detox:-




okay da siap, senang kan??? biasanya aku gunakan separuh je lemon tu, taknak masam sangat nanti sakit perut. pastu kalau terlebih…

Outing

Image
Salam

Halu2. Alhamdulillah masih diberi kesempatan utk bernafas dan menaip entri baru. huhuhu Semalam aku sempat meluangkan masa utk bff aku. Temankan dia ke ofis SUK kat Shah Alam nun. udahla jauh, kami lak tak tau jalan nak ke sana. hahaha nasib baik ada Mr Waze. tengok ni..kitorang sempat selfie sebelum keluar dari kereta. mih mih mih

amacam..comel tak kitorang?? tak nampak cam berusia pon kan kan kan?? opss terlebih suda.. Lepas dah setel semua urusan, kitorang pun singgah ke klcc. Tempat kami selalu date mase muda2 dulu. Banyak topik yg kitorang borakkan. rindu sangat saat2 mcm ni. lepas dia da kawen, kitorang da jarang jumpa. yela masing2 bz ngan hal sendiri. Erm.. rindu sorang sahabat pd sahabatnye, memang tak dapat nak diungkapkan. kadang2 rasa sedih. dulu kami sangat rapat. biasala kawan2, walau jauh mana pun kita berlari, kalau dia mmg kawan sejati, dia mesti akan datang pd kita 1 hari nanti. aku bangga dapat kenal ley. ktorang kenal sejak form 2. ye aku paham, tak semua…

Mulut Manis, sweet sangat3

Image
waaaahhhh, lawa la ko hari ni... wooowww cantiknye beg baru ko... huiyoooo handphone baru lagi canggih, ko punya taste memang terbaek!!!!
Sweet kan ayat2 camni...siapa yg tak suke bila ada orang puji kita. kembang kempis hidung ni hah sampai tak dapat nak sorokkan..hahah.
kadang2 kita dapat bezakan antara pujian ikhlas atau pujian yg dbuat2. Pujian ikhlas buatkn kita menghargai setiap bait2 pujian tu.. taaapiiiii pujian tak ikhlas atau bahasa kasarnya pujian utk bodek memang susah kita nak kesan. 
ada orang memang hobinya memuji orang dgn harapan orang akan termakan pujian dia.  so senangla nak bodek orang kannnn..







aku??? hurm tak tahu nak cakap macammana, puji orang bila kita betul2 rasakan orang tu patut dpuji. sebabnya, kalau kite puji tak bertempat, kang tak pasal2 orang tu salah paham pula. tak pun dia akan bangga diri, atau apa2 jela. if pujian tu mberikan kesan yg baik, takpe jugak. lagipun xbaik jadi hipokrit, cakap yg benar supaya sekurang2nya orang tersebut dapat perbaiki s…

Welcome!!!

Image
yayyy!!!

Selamat datang ke belog kami yg tak berapa nak comey ni...
Tahun baru, azam baru, maka buat blog baru...
bukan ape, saje je nk buat comeback.hahaha

okay la, malas nak bebel panjang2, dlm blog ni aku akan kongsikan serba sedikit cerita tentang aku, ceritakan pengalaman yg aku lalui sepanjang hidup ni...takde la banyak sangat pengalamannya, hihi.
haaa, tak lupa jugak aku akan kongsikan petua, tips dan resipi yg aku tau n yg aku amalkan dalam
kehidupan seharian. ayat poyo je kan.
tapi takpela, yg penting pembaca boleh dpt sedikit input dari ape yg bakal aku kongsikan nanti.
hehehe..

Sempena tahun baru ni, aku berazam nak tunaikan azam tahun lepas, lepas dan lepas yg tak tertunai lagi,,,
senang je nak listkan azam kite, tengah baring pon leh dok wat draft..hangat2 tahi ayam sangat!!
tapi nak tunaikan tuuuu,,banyak nau dugaan n cabarannya.
tapi hidup ni mestila kena ada impian kan..
mana boleh hentam keromo je,

paling penting, kita sendiri yg tahu had kita, sama ada kita mampu ata…